Автомобільні перевезення зернових в жовтні 2019 року
Як ми повідомляли раніше (почитати можна тут) в поточному сезоні спостерігається падіння ставок на фрахт автомобілів зерновозів, що вже викликає серйозне невдоволення серед перевізників.
«Предлагаю с 11.11.2019 - 18.11.2019 оставить автомобили. Ставку минимум 30 грн/км. Кто поддерживает публикуйте везде и ставьте число с 11.11.2019 - 18.11.2019. Хватит говорить - пора делать.» - одне з таких повідомлень розповсюджують перевізники в профільних групах в месенджерах.
Ми провели порівняння жовтня 2019 р. до жовтня 2018 р., адже саме в цьому місяці спостерігається найвищий рівень ставок по року в зв’язку з піком збиральної кампанії і як наслідок, максимальним завантаженням наявного парку зерновозів.
|
|
| |
Відстань | Тариф, грн/т-км | Відхилення | |
Жовтень 2018 | Жовтень 2019 | ||
0-50 км | 4,29 | 5,54 | 29,1% |
50-100 км | 2,93 | 2,79 | -4,8% |
100-200 км | 2,37 | 2,24 | -5,5% |
200-450 км | 1,93 | 1,85 | -4,1% |
>450 км | 1,52 | 1,40 | -7,9% |
За даними Zernovoz.ua
Як бачимо ріст відбувся лише на короткому плечі в той час як на середньому і великому спостерігається падіння, хоча ще на початку сезону власники автотранспорту прогнозували зростання тарифів на 15% і більше. Аналіз найбільш затребуваних до перевезення с/г культур в жовтні виглядає наступним чином.
|
|||
Вантаж |
Маршрут |
Середня |
Середня вартість перевезення, грн/т |
Кукурудза |
Вінницька-Одеська |
444 |
690 |
Кіровоградська-Миколаївська |
296 |
625 |
|
Полтавська-Миколаївська |
565 |
775 |
|
Черкаська-Миколаївська |
353 |
630 |
|
Соняшник |
Дніпропетровська-Херсонська |
176 |
380 |
Кіровоградська-Полтавська |
157 |
400 |
|
Хмельницька-Вінницька |
130 |
430 |
|
Чернігівська-Кіровоградська |
375 |
620 |
|
Чернігівська-Херсонська |
863 |
1075 |
|
Соя |
Тернопільська-Одеська |
741 |
754 |
Хмельницька-Одеська |
627 |
875 |
|
Хмельницька-Херсонська |
725 |
900 |
|
Чернівецька-Миколаївська |
759 |
1033 |
За даними Zernovoz.ua
Абсолютним лідером є кукурудза на долю якої припадає 46,1% всіх замовлень на перевезення, на другому місці соя зі своїми 18,4%, на третьому соняшник з 12,7%.
Тобто можна говорити, що попри сезонний попит на міжрегіональні перевезення топових зернових і олійних культур, а також на зростання собівартості, тарифи продовжили тенденцію вересня до зниження. А враховуючи, що пік збиральної кампанії вже пройдено, ми вважаємо, що ставки на фрахт і надалі залишатимуться низькими.