Автомобільні перевезення зернових в жовтні 2019 року

Як ми повідомляли раніше (почитати можна тут) в поточному сезоні спостерігається падіння ставок на фрахт автомобілів зерновозів, що вже викликає серйозне невдоволення серед перевізників.

«Предлагаю с 11.11.2019 - 18.11.2019 оставить автомобили. Ставку минимум 30 грн/км. Кто поддерживает публикуйте везде и ставьте число с 11.11.2019 - 18.11.2019. Хватит говорить - пора делать.» - одне з таких повідомлень розповсюджують перевізники в профільних групах в месенджерах.

Ми провели порівняння жовтня 2019 р. до жовтня 2018 р., адже саме в цьому місяці спостерігається найвищий рівень ставок по року в зв’язку з піком збиральної кампанії і як наслідок, максимальним завантаженням наявного парку зерновозів.

 

    

          

Відстань

Тариф, грн/т-км

Відхилення

Жовтень 2018

Жовтень 2019

0-50 км

4,29

5,54

29,1%

50-100 км

2,93

2,79

-4,8%

100-200 км

2,37

2,24

-5,5%

200-450 км

1,93

1,85

-4,1%

>450 км

1,52

1,40

-7,9%

За даними Zernovoz.ua

Як бачимо ріст відбувся лише на короткому плечі в той час як на середньому і великому спостерігається падіння, хоча ще на початку сезону власники автотранспорту прогнозували зростання тарифів на 15% і більше. Аналіз найбільш затребуваних до перевезення с/г культур в жовтні виглядає наступним чином.

Вантаж

Маршрут

Середня
відстань, км

Середня вартість перевезення, грн/т

Кукурудза

Вінницька-Одеська

444

690

Кіровоградська-Миколаївська

296

625

Полтавська-Миколаївська

565

775

Черкаська-Миколаївська

353

630

Соняшник

Дніпропетровська-Херсонська

176

380

Кіровоградська-Полтавська

157

400

Хмельницька-Вінницька

130

430

Чернігівська-Кіровоградська

375

620

Чернігівська-Херсонська

863

1075

Соя

Тернопільська-Одеська

741

754

Хмельницька-Одеська

627

875

Хмельницька-Херсонська

725

900

Чернівецька-Миколаївська

759

1033

За даними Zernovoz.ua

Абсолютним лідером є кукурудза на долю якої припадає 46,1% всіх замовлень на перевезення, на другому місці соя зі своїми 18,4%, на третьому соняшник з 12,7%. 

Тобто можна говорити, що попри сезонний попит на міжрегіональні перевезення топових зернових і олійних культур, а також на зростання собівартості, тарифи продовжили тенденцію вересня до зниження. А враховуючи, що пік збиральної кампанії вже пройдено, ми вважаємо, що ставки на фрахт і надалі залишатимуться низькими.