Обсяг перевезень зерна і продуктів перемолу залізницею в квітні 2020 року
Динаміка обсягу перевезень зернових залізничним транспортом в квітні не лише зберегла негативний тренд попередніх місяців, але й демонструє прискорення падіння.
Джерело: Єдиний державний веб-портал відкритих даних
Згідно даних «ГІОЦ» АТ «Укрзалізниця», обсяг перевезень зернових і продуктів перемолу в квітні знизився на 12,9% в порівнянні з березнем поточного року і на 25,0% в порівнянні з квітнем 2019 року.
Структура перевезених вантажів за напрямками в квітні 2020 року:
Джерело: Єдиний державний веб-портал відкритих даних
Найбільшу питому вагу в структурі товарообороту зернових на залізниці займає експортний напрям – в залежності від періоду показник може коливатись в межах 85% - 90% від загального обсягу перевезених зернових вантажів, тому саме цей напрямок в першу чергу задає тон динаміці перевезень сільськогосподарських вантажів з/д транспортом.
Аналіз логістичних каналів в експортному напрямку чітко вказує на збільшення питомої ваги автотранспорту, яке фіксується з грудня 2019 року.
Джерело: Zernovoz.ua, Єдиний державний веб-портал відкритих даних, АМПУ
На фоні стабільних обсягів перевалки зернових портовими терміналами на експорт, що спостерігається протягом січня – квітня 2020 року, питома вага з/д транспорту поступово падає протягом цього ж періоду, річний вантажопотік незначно зріс, але залишається нижчим за відповідні показники минулого року.
Про причини такого перерозподілу ринку перевезень с/г вантажів ми писали раніше, зокрема це неузгодженість між «Укрзалізницею» і учасниками ринку стосовно нового договору про надання послуг з перевезень, низькі ставки фрахту автомобілів зерновозів, а також необхідність вивозу залишків зернових з більш віддалених складів і елеваторів.
Найбільші «зернові» станцій в квітні 2020 року відправили 465,5 тис. тон вантажу, що становить 17,0% від загальної кількості.
Джерело: Єдиний державний веб-портал відкритих даних
Десять найбільших станцій – отримувачів зернових вантажів, прийняли 2 495,0 тис. тон всіх відправлених зернових, або 91,1% від загальної кількості. В поточному маркетинговому році вперше в Топ 10 найбільших отримувачів потрапила станція, що не обслуговує портові термінали, а саме ст. Ладижин.
Джерело: Єдиний державний веб-портал відкритих даних
За показником середньодобової швидкості обробки вагонів, що демонструє ефективність роботи, рейтинг станцій має наступний вигляд:
Джерело: Єдиний державний веб-портал відкритих даних