Обсяг перевезення зерна і продуктів перемолу залізницею в 2019 році
Як ми й прогнозували в попередні місяці (ознайомитись можна тут), сукупний обсяг зернових вантажів, що були перевезені залізницею, за 2019 рік досяг нового рекордного значення в 40,1 млн тон. Це не тільки найвищий показник за останні чотири роки, а й за всю історію незалежності України.
Джерело: Єдиний державний веб-портал відкритих даних
Помісячна динаміка свідчить, що приріст відбувався в кожному місяці по відношенню до відповідного періоду попереднього року.
Джерело: Єдиний державний веб-портал відкритих даних
Основними причинами такого суттєвого зростання є рекордні валові збори зернових в 2018 і 2019 роках, а також покращення якості послуг «Укрзалізниці», особливо учасники ринку відмічають запровадження графікових відправлень та поширення маршрутизації зернових вантажів, що підвищило швидкість доставки і оборотність вагонів зерновозів. Ще один важливий фактор, який сприяв покращенню зернової логістики – так звані «соєві правки», що стимулювали внутрішню переробку соєвих бобів та рапсу і відповідно зменшивши їх експорт, таким чином вдалось уникнути міксу зернових вантажів на залізниці і в портах під час розпалу сезону.
Структура перевезених вантажів за напрямками:
Джерело: Єдиний державний веб-портал відкритих даних
Десять найбільших «зернових» станцій в 2019 році відправили 3,5 млн тон вантажу, що становить 8,5% від загальної кількості.
Джерело: Єдиний державний веб-портал відкритих даних
В той же час, на десять припортових станцій – отримувачів вантажів припало 36,8 млн тон всіх відправлених зернових, або близько 90% від загальної кількості.
Джерело: Єдиний державний веб-портал відкритих даних
Ми прогнозуємо, що експорт основних с/г культур буде і далі триматись на високих рівнях за рахунок росту цін на основні с/г культури, що триває з жовтня 2019 року на світових ринках, а також за рахунок рекордного валового збору зернових. Враховуючи, що в Україні ще залишається близько 16 млн тон експортного потенціалу по кукурудзі і до 2 млн тон пшениці, можна зробити висновок, що перевезення зернових з/д транспортом в першому кварталі 2020 року будуть на високому рівні і відповідатимуть показникам 2019 року.