Автомобільні перевезення зернових в січні 2020 року

В січні 2020 року тарифи на перевезення зернових вантажів сповільнили падіння в порівнянні з груднем минулого року коли ставки фрахту досягли одного з найнижчих рівнів за два останніх маркетингових роки.

В своєму аналізі ситуації в грудні 2019 року ми прогнозували таку тенденцію, оскільки низькі ставки фрахту не забезпечують навіть покриття операційних витрат, що змушує перевізників йти на зимові канікули. При цьому експортні поставки зернових і олійних культур, а також продуктів їх переробки (згідно даних Держстату та МінАПК) в січні залишались на досить високому рівні.

Ще одним важливим фактором, що вплинув на тарифи стало суттєве зростання внутрішньої переробки олійних і зокрема соняшнику, про що повідомляє сервіс Zernotorg.ua. Внаслідок активної переробки в першій половині нового МР, МЕЗи (масло екстракційні заводи) практично вичерпали запаси сировини в безпосередній близькості, тому виникає необхідність доставки на більшому логістичному плечі при нижчій в порівнянні з зерновими, насипній щільності соняшнику, що вимагає залучення більшої кількості автотранспорту. 

Ці тенденції підтверджує і власна статистика сервісу Zernovoz.ua. Так в січні найбільший обсяг замовлень на перевезення припав саме на соняшник, на другому місці була кукурудза (що пояснюється суттєвими запасами цієї зернової, а також активним експортом), на третьому – соняшниковий шрот. Зростання замовлень на перевезення соняшнику відбулось в першу чергу на середньому логістичному плечі, на цю групу припало сукупно 56% усіх замовлень. На довгому плечі – більше 450 км, домінували перевезення кукурудзи і пшениці.

Сукупність вище перелічених факторів, стимулює зростання попиту на послуги автомобілів-зерновозів на середніх дистанціях.


Довідково: Інформація про середні ставки фрахту в січні 2020 року.