Автомобільні перевезення зернових в березні 2020 року
Попри обвальне падіння сировинних ринків на фоні зниження ділової активності в світовій економіці, аграрна логістика на внутрішньому ринку і зокрема перевезення зернових автомобільним транспортом, залишається в тонусі за рахунок високих темпів експорту про що свідчить порівняльний аналіз вантажопотоку за січень-лютий минулого і поточного року.
Звичайно можна зробити висновок, що в Україні епідемія коронавірусу COVID-19 лише набирає оберти, обмежувальні заходи для забезпечення карантину, запроваджені Кабміном, почали діяти лише з середини березня і тому, до виходу статистичних даних за березень-квітень, ми не побачимо реальної картини впливу на ділову активність в секторах економіки. В той же час динаміка середніх ставок фрахту автомобілів-зерновозів свідчить про стабільність на ринку, тарифи припинили падіння і демонструють незначне зростання в березні.
Хоча ставки фрахту в поточному маркетинговому році суттєво нижчі, ми не бачимо причин для обвалу в сегменті автомобільних перевезень зернових через низку факторів, а саме:
• Значний експортний потенціал по основних зернових культурах – на рівні 11 млн тон;
• Відновлення попиту на продукцію АПК з боку азійських ринків, які знімають обмежувальні заходи після подолання епідемії;
• Ріст сезонного попиту на послуги перевезення міндобрив для забезпечення весняно-польових робіт.
В той же час не можна виключати погіршення ситуації в разі поширення епідемії в Україні і запровадження більш жорстких заходів карантину, що передбачатимуть надзвичайний стан в країні і блокування міжрегіональних перевезень через закриття на в’їзд/виїзд ряду областей.