Чому Укрзалізниця постійно підвищує тарифи на вантажні перевезення та коли це зупиниться?

Олексій Шахов

Чому постійно підвищується вартість перевезення зернових залізничним транспортом? Чому УЗ прийняла рішення про обмеження діяльності по 197 вантажним станціям? Який прогноз в тарифній політиці Укрзалізниці? Яка буде вартість доставки зернових на маркетинговий рік? – Цими питаннями задається мабуть кожен хто залежний від цінової політики та роботи Укрзалізниці.

Олексій Шахов

Менеджер з логістики

AgroGeneration


Зі слів директора з економіки та фінансів Укрзалізниці, пана Андрія Рязанцева, за 2017 рік пасажирський напрямок приніс УЗ збитків на 10 мільярдів гривень, але загальний прибуток УЗ склав 100 мільйонів гривень.  Зважаючи, що в УЗ два напрямки діяльності, пасажирський та вантажний, то математична задачка цілком зрозуміла. Якщо маємо загальний прибуток УЗ за 2017 рік в 100 мільйонів гривень, збиток в 10 мільярдів гривень, то має бути десь і дохід в 10,1 мільярдів гривень – цей дохід, мабуть за вантажні перевезення. Таким чином економіка УЗ за 2017 рік складається:

Для того щоб Укрзалізниця могла оновлювати інфраструктуру, локомотиви, пасажирські вагони, підвищувати заробітні плати своїм працівникам, Укрзалізниці необхідно збільшити загальний баланс, тобто прибутковість. Оскільки керівництво УЗ не може знайти внутрішніх ресурсів для вирішення збитковості пасажирського напрямку, залишається варіант піднімати тарифи. Підняти тарифи на пасажирські перевезення керівникам УЗ ніхто не дасть з власних кабінетів, оскільки це вже політичне питання. 

Виходячи з вищезазначеного, для покриття збитків по пасажирським перевезенням та для збільшення позитивного загального балансу, УЗ буде підвищувати залізничні тарифи та вантажні перевезення різними способами, а особливо по зерновому напрямку.

Рішенням для усунення збитковості пасажирських перевезень, може бути приватні пасажирські поїзди, по прикладу авіакомпаній або автобусних перевезень. Наприклад, Укрзалізниця за певну ціну надає приватним компаніям які мають пасажирські поїзди доступ до інфраструктури, вокзалів, та можливо касового обслуговування, приватні компанії надають послуги по перевезенню пасажирів за ринковими умовами.  

В результаті з приватними пасажирськими поїздами, ми отримаємо, інвестиції в пасажирський напрямок, конкурентний пасажирський сервіс, більш якісне обслуговування, конкурентну ціну на квитки, гідну заробітну плату працівникам УЗ - оскільки зникнуть схеми на яких розкрадають гроші під час обслуговування пасажирських поїздів. Таким чином, збитковість пасажирського напрямку може зникнути. Для вантажних перевезень ми отримаємо зменшення фінансового навантаження на вантажний напрямок та можливість інвестувати в локомотиви та інфраструктуру, підвищувати заробітну плату працівникам УЗ, покращувати їх соціальне забезпечення.

Без усунення проблеми збитковості пасажирського напрямку, проблеми Укрзалізниці, економіки країни будуть тільки зростати. 

Джерело:

Odoo изображение и текстовый блок

 Євген Кравцов / 16.04.2018 р.

100 млн гривень прибутку у 2017 році. Е&Y заявила про покращення фінансового результату Укрзалізниці та вихід на прибуткову діяльність. 

Що означають цифри звітності за минулий рік. 

Одна з кращих світових аудиторських компаній підтвердила вірний напрямок та реалізацію стратегії реформування ПАТ «Укрзалізниця». Ми виходимо на новий рівень економічної стабільності. Збиток за 2016-й рахувався мільярдами та становив 7,3 млрд грн, сьогодні маємо показник прибутковості у 100 млн грн за рік. У 2017-му фінансовий результат товариства покращився на 7,4 млрд гривень. 

Також маємо зростання показника EBITDA на 390 млн грн. Це аналітичний показник, що дорівнює обсягу прибутку до вирахування витрат за відсотками, сплати податків та амортизаційних відрахувань. Показник сягнув 20,06 млрд грн, а це позитивно впливає на сприйняття компанії на західних фінансових ринках.

Окрім цього, у 2017 році Укрзалізниця суттєво збільшила капітальні інвестиції – до 10,9 млрд грн. Це більше ніж в половину. Завдяки цьому компанія забезпечила найбільше оновлення рухомого складу та придбання обладнання за останні 4 роки.